11 June 2007

Maths





Θα βάλω ένα σχετικά δύσκολο προβληματάκι,
που απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό,
...υποσύνολο του ήδη περιορισμένου κοινού
που διαβάζει αυτό το Blog:)

Alors,






Ενας Βασηλιάς (ο Β) έχει δύο συμβούλους και θέλει να τσεκάρει την ικανότητά τους στα μαθηματικά.
Τους λέει λοιπόν.
Εχω δύο αριθμούς, φυσικούς, με άθροισμα μικρότερο του 60.
Στον έναν θα πω το άθροισμα και στον άλλο το γινόμενο.
Θα τοι σκεφτήτε για λίγο μόνοι σας,
και θα μου πείτε τους αριθμούς.

Εννοείται ότι οι σύμβουλοι δεν επικοινωνούν , γιατί αλλιώς
θα μιλάγαμε για ιστορία με παιδιά του δημοτικού.

Ερχονται λοιπόν μετά από λίγο και αυτός που ξέρει το γινόμενο, (ο Γ) λέει
Γ:Δεν γνωρίζω τους αριθμούς.
Τότε αυτός που ξέρει το άθροισμα (ο Α) απαντά
Α:Τό ξέρω ότι δεν τους ξέρεις, αλλα΄ούτε εγώ τους ξέρω.
Αμέσως αυτός που ξέρει το γινόμενο λέει
Γ:Τότε εγώ τους βρήκα.
Και αυτός που ξέρει το άθροισμα απαντά
Α:Τότε και γώ τους βρήκα.

Υπάρχει μόνο ένα ζευγάρι αριθμών (με άθροισμα <60) που να μπορεί να ικανοποιήσει τον παραπάνω διάλογο. Θα τους βρει κανείς?

8 comments:

NY ANNA said...

Αχ... Αχ... αχ...
Τι κάνεις τώρα...΄
Για δυνατούς λύτες;
Ουδέποτε ήμουν καλή.
Με ζαλίζουν οι αριθμοί
παρά την αλήθεια τους.
Ο χειρότερος εφιάλτης μου τα μαθηματικά. Οπότε καταλαβαίνεις ποια δέσμη ακολούθησα στο σχολείο.
Πάντως, καλημέρα!!!!

Jef Costello said...

Δεν πειράζει, γούστα είναι αυτά,
εγώ τα λατρεύω τα μαθηματικα:)

kanataki said...

δεν προσπαθώ καν.
είμαι της φιλοσοφικής!

ci said...

Εγώ ανήκω στο ..περιορισμένο κοινό εδώ και λίγο καιρό, αλλά ειδικά για αυτό το ποστ θέλω να πω "thanks!!".
(Όσο για την απάντηση, απλά έτυχε να το έχω διαβάσει παλιότερα, οπότε δεν το λέω!)

diva said...

...30+30
όχι;

Jef Costello said...

@tsaperdona Μα γιατί; εγώ που είμαι των positive sciences δεν κάνει να ασχοληθώ με τον Πλάτωνα; :)

Jef Costello said...

@Citronella Καλημέρα,καλως-ήρθες:) ναι και μένα μου άρεσε πολύ αυτό το πρόβλημα, γιατί έχει τόσα λίγα "δεδομένα" :)

Jef Costello said...

@Vouts Bonjour! Όχι:)
Το έχω λύσει πριν χρόνια, αποκλείοντας sets από ζευγάρια. Δεν ξέρω αν υπάρχει καλύτερος τρόπος, αλλά αν υπάρχει ψάξε να τον βρεις;)

Γ: Δεν γνωρίζω τους αριθμούς -> Δεν είναι και οι δύο πρώτοι
Α:Το γνωρίζω ότι δεν τους γνωρίζεις αλλα ούτε εγώ τους γνωρίζω -> Από το άθροισμα ξέρω ότι δεν είναι και οι δύο πρώτοι
κλπ...